InstituteFestivalProfessionals
EN/NL
Doneer
Loading...
MyIDFA
Festivalcampagne IDFA 2020
Nieuws
Festivalcampagne IDFA 2020

Festivalcampagne IDFA 2020

Festival
maandag 2 november
Door IDFA

In november was de festivaltrailer van IDFA 2020 te zien in de theaters. We durven wel te stellen dat de films van IDFA 2020 een breed spectrum aan emoties losmaken. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau We Are Pi, neemt daarom de meest pure uiting van emotie als uitgangspunt, namelijk de traan.

In november was de festivaltrailer van IDFA 2020 te zien in de theaters. We durven wel te stellen dat de films van IDFA 2020 een breed spectrum aan emoties losmaken. De campagne, ontwikkeld door creatief bureau We Are Pi, neemt daarom de meest pure uiting van emotie als uitgangspunt, namelijk de traan.

Het idee om verschillende tranen onder een microscoop te fotograferen, komt van fotograaf Maurice Mikkers. Hij vroeg zich af hoe onze tranen er van dichtbij uitzien en kwam er in 2014 achter dat elke traan qua samenstelling uniek is en lijkt op een prachtig kunstwerk. Het onderzoeken van tranen onder de microscoop biedt dus een prachtige close-up van de uiteenlopende emoties die we hebben bij het kijken van verschillende documentairefilms. Zo werd het beeld van de festivalcampagne van IDFA 2020 bepaald door de essentie van het effect dat film op ons heeft.

TS20201117 img 1635 amsterdam nieuwe herengracht idfa COMPRESSED
TS20201123 img 2920 amsterdam metro cs idfa 2 COMPRESSED
TS20201122 img 2692 amsterdam rokin idfa 2 COMPRESSED