“Ik ben beter in 3D-modellen van eten dan in koken, sorry,” meldt gamedesigner TJ Hughes (alias Terrifying Jellyfish) in zijn Twitter-bio. Verder het vermelden waard: Hughes houdt van verzadigde kleuren en absurde humor. Felgekleurde 3D-etenswaren zijn dan ook de hoofdingrediënten van zijn speelse game Nour, die de esthetiek van voedsel onder de loep neemt.
Het spel bestaat uit een reeks felgekleurde digitale eetomgevingen: van een ontbijttafel met koffie en toast tot een dampende kom ramen. Daarin kun je vervolgens eindeloos met je eten spelen, simpelweg door op de knoppen te blijven drukken, zonder zorgen over de afwas. Je hebt geen opdracht of einddoel, behalve dan om te experimenteren. Elke knop doet wel iets, maar je weet vooraf nooit wat. Een joekel van een riblap in je soep? Hoverboards in de gehaktmolen? Suikerhagel uit de douchekop? Wees nieuwsgierig, druk de knoppen in en dan zie je vanzelf welke onverwachte voedselbereidingen volgen.