The Hanging
De negentienjarige Kirill kent geen angst. Met zijn vrienden hangt hij rond op daken van flatgebouwen, waar hij met boude stunts zijn bijnaam ‘de Russische Spiderman’ verwierf. Aan zijn vrije leven als leidend figuur van de -subcultuur in Moskou lijkt echter spoedig een einde te komen. Kirill is gestopt met zijn studie aan Ruslands beste technische universiteit, en dat heeft onbedoelde gevolgen die hem zullen confronteren met het enige dat hij vreest. Zoals de kijker Kirill leert kennen – in zijn kielzog meeklimmend naar de bovenste verdieping van flatgebouwen en via verhalen van vrienden – voelt hij zich deel van zijn roofing-groep. We zien hem ook op zijn kamer – naast een miniatuur van de Burj Khalifa, ’s werelds hoogste gebouw, of kletsend met een vriendin over zijn interesses. Adembenemend zijn de foto’s van Kirill in nonchalante poses op de toppen van Moskouse wolkenkrabbers. Terwijl Kirill in het luchtledige bungelt tussen jeugdige vrijheid en verantwoordelijkheid, zegt hij niet gedreven te worden door leegte, maar door eigenzinnige ambitie en vrijheidszin.