Kyteman. Now What?
"Ik heb een bizar jaar gehad", zegt Colin Benders alias Kyteman, voorman van het gelijknamige hiphoporkest dat in 2009 pats-boem beroemd werd. Echter, gelovend in de noodzaak van loslaten, het nemen van risico's en het verlangen naar vernieuwing, besloot hij datzelfde jaar dat Kyteman zijn laatste concert in december zou geven. In volgt regisseur Menna Laura Meijer Benders in de anderhalf jaar die volgen op dit kunstmatige einde, of nieuwe begin; een periode waarin Benders worstelt om zijn creatieve energie te hervinden. De compromisloze jonge kunstenaar durft groots te denken, maar praktische zaken staan hem soms in de weg. De jonge muzikant is opmerkelijk open over zijn twijfels en angsten. We volgen hem tijdens repetities en zien hoe hij omgaat met zijn ouders, die een belangrijke rol in zijn leven spelen. Zijn moeder is zijn emotionele rots; zijn vader is ook zijn manager, en een drijvende kracht bij het realiseren Benders' droom: de creatieve speeltuin Kytopia. Een muzikaal laboratorium waar hij andere "creatieve idioten" wil uitnodigen om de regels opnieuw uit te vinden. Benders fleurt op van de vrijheid die hij krijgt tijdens een bezoek aan Terschelling voor Oerol, terwijl een experimenteel concertproject in het voormalig zendstation Radio Klootwijk wordt geschrapt omdat hem wordt verteld dat ze rekening zullen moeten houden met de rust om het gebouw: "Ik houd me niet aan muzikale restricties."