Tsar way. Rasputin Mystery
After the assassination of his father, the young and last Czar Nicholas II was paralysed with fear. He tightened up the autocratic regime and called in the Russian-Orthodox Church to track down hotbeds of resistance. Grigori Rasputin appeared on the scene and changed the relationships at court and in politics. When crown prince Alexei, a haemophilia patient, cured as Rasputin had predicted, the czarina considered the ‘healer’ a godsend. She believed in his supernatural instructions and saw to it that her man acted on them. Illustrated by paintings, photographs and old film fragments, the film TZARSKY PUT presents the four protagonists. With their voices filmmaker Valery Demin and his wife Ludmilla Demina guide the spectator through the life of the equally malignant as mythical Rasputin. With their camera they circle the gigantic winter palace of St. Petersburg, an ostensibly unassailable fortress that was nevertheless completely subjugated by the ‘visionary’.